Hoppa till sidans innehåll

Skinklöpet 2018

25 NOV 2018 21:07
Skinklöpet lördag den 8:de december, samling kl 10.30.
  • Uppdaterad: 25 NOV 2018 21:07

Årets skinklöp går av stapeln i Järndammen lördag den 8 december. Samling sker 10.30 med genomgång, starten går 11.00. Det kommer finnas en ungdomsbana som Wilma håller på att klura med just nu.
Det finns vuxenbanor, alla är ungefär lika långa ca 3,6 km (fågelvägen). Det finns en svårare och en lättare variant. På den svårare kommer man få mer att bita i och blir antagligen tvungen att springa längre.
På vuxenbanorna går det till som så att man får en karta med hållpunkter som KAN stämma och utifrån dem ska man försöka ta sig till rätt plats. Man kan avgöra om hållpunkten stämmer eller ej genom att avgöra vilka påståenden sanna eller falska utifrån en lista som är med på kartan, varje hållpunkt är kopplat till ett påstående. Är påståendet falskt stämmer inte hållpunkten, är det sant stämmer hållpunkten med verkligheten. 
Skalan kommer ligga runt 1:5000 till 1:7500.
Såklart kan man få ett hjälpmedel som gör det lättare.

Sedan blir det dusch och fika.
Skriv gärna en kommentar om man kommer och vilken bana man vill ha.
Ses där och lycka till!
///Martin

Skribent: Martin Norrbom
Epost: Adressen Gömd
  1. En lätt och en svår vuxenbana // Hedberg, Larsson

    (Malin Hedberg 2018-12-06 kl 17:00) Anmäl
  2. Vi kommer Dennis & Jerry vill köra ungdomsbanan.

    (Satu Larsson 2018-12-04 kl 21:21) Anmäl
  3. Anmäler till lätt vuxenbana

    (Sören 2018-12-04 kl 19:07) Anmäl
  4. jag anmäler mig med viss tvekan till svåra vuxenbanan. Hoppas att det är Järndammskartan jag får o inte Hyttskogen bara. Sten-Åke

    (Sten-Åke Holmberg 2018-12-04 kl 14:54) Anmäl
  5. Svår bana till Mårten, Anton och Agnes. Lilian är med på fikat.

    (Mårten Källström 2018-11-30 kl 20:42) Anmäl
  6. Barnbanan till Ezana

    (Yosief Arkebom 2018-11-30 kl 18:11) Anmäl
  7. Barnbanan till Tindra Törnevad, Lena behöver också en karta. 

    (Lena larsson 2018-11-29 kl 17:41) Anmäl
  8. Dessutom blir det luciatåg om några vill vara med och sjunga! Ta med kläder så bestämmer vi låtar på plats, vi tar några som ni kan :-) Hör av dig till mig om du har några frågor, ingen anmälan krävs till lussetåget. 0707768642

    (Malin Ekman 2018-11-29 kl 16:27) Anmäl
  9. Spännande, jag vill vara med! Måste ju testa dina roliga klurigheter :-) Jag har dock inte tränat sedan jag nästan gick in i väggen, så vi får se hur länge hjärnan och benen orkar. Jag testar gärna en bit av den svåraste banan :-)

    (Malin Ekman 2018-11-29 kl 16:22) Anmäl
  10. Svåra vuxen banan till Per och Anna

    (Norrbom 2018-11-27 kl 06:17) Anmäl
  11. Vuxenbanan, den lätta varianten.

    (TBS 2018-11-26 kl 21:22) Anmäl
  12. Tyvärr, ingen matkontroll på banan. Får ha med en matsäck ;)

    (Martin N 2018-11-26 kl 16:30) Anmäl
  13. Jag anmäler mig till svåra vuxenbanan (med tanke på din beskrivning, Martin kan det ta lång tid för mig, finns det matkontroll utefter banan??)

    (Inga-Britt 2018-11-26 kl 14:49) Anmäl
Våra sponsorer:
 
 Åkrahallen loggalit 
___________________________________
FriskaSala
Hittaut
Silverjaktenny
SHE_165x165
  
 
 
 
 

Postadress:
Sala OK - Orientering
c/o Bengtsson, Lantmannagatan 11
73340 Sala

Kontakt:
Tel: 073 591 99 41
E-post: This is a mailto link

Se all info